Brittiska tidningarna stöttar Ferguson

"Chockerande" och "hjärtkrossande" domslut

1 av 6
FOTBOLL

De brittiska tidningarna tar Sir Alex Fergusons parti.

Daily Mail har rubriken ”Robbed” i onsdagens tidning och menar att Manchester United blev rånade mot Real Madrid.

Manchester United tog ledningen tidigt i andra halvlek efter ett självmål från Sergio Ramos. Nani blev utvisad knappt tio minuter senare och Real Madrid kunde vända till en 2-1-seger.

Efter slutsignalen rasade Sir Alex Ferguson och Uniteds spelare mot domaren Cüneyt Cakir. De tyckte inte att Nani skulle blivit utvisad och får medhåll från de brittiska tidningarna.

Daily Mail har rubriken ”Robbed” (Rånad) och menar i tidningen att repriser av händelsen visar att det röda kortet är hårt dömt. Man lyfter även fram Nigel de Jongs spark i bröstet på Xabi Alonso i VM-finalen 2010, då holländaren kom undan utvisning, trots att den incidenten var grövre enligt Daily Mail.

Fuskades ut

Daily Mirror har rubriken ”Wronged” där bokstäverna ”ron” är gula och en bild på Cristiano Ronaldo. Mirror slår fast att utvisningen minst sagt är kontoversiell och menar att beslutet var "chockerande" och "hjärtkrossande". Vidare konstaterar man att "Det som kunde ha blivit en av Manchester Uniteds största kvällar förvandlades av detta beslut som man absolut inte kan vänta sig på den här höga nivån".

The Telegraph väljer "Cheated" på löpsedeln och menar att den engelska storklubben fuskats ut ur den prestigefulla turneringen.