Tittarilska mot Viaplay under CL-åttondelarna

”Tar till alla åtgärder för att det inte ska ske igen”

FOTBOLL

Tusentals fotbollsälskare bänkade sig för att njuta av Champions League-matcherna på onsdagskvällen.

Men många hade problem med Viaplays sändningar.

– Det är beklagligt, säger Janette Cohen, PR-ansvarig för Viaplay

Champions League är i gång igen efter drygt två månaders uppehåll.

Men flera Viaplay-kunder berövades på dramat i onsdagens åttondelsfinaler, Milan-Atlético Madrid och Arsenal-Bayern München.

Det var framförallt i den sistnämnda matchen som sändningar strulade.

På företagets Facebook-konto haglade kommentarer från ilskna tittare som inte fått bilden att fungera. Här: ett axplock.

”Ni har exakt fem minuter på er att fixa detta innan jag säger upp mitt avtal”.

”Skräll att det kraschar var och varannan minut så fort en stormatch visas”.

”Helt seriöst, vad sysslar ni med? Ska säga upp tjänsten, inte värt pengarna”.

”Vi felsöker”

Enligt Janette Cohen, PR-ansvarig för Viaplay, ligger felet hos streamingleverantören, alternativt att det är ”lokala problem”.

– Det har alltså inte med vår teknik eller plattform att göra. Vi felsöker hos vår streamingleverantör och inväntar information om vad som gick snett.

Vad säger du till tittarna?

– Vi tar till alla åtgärder för att det här inte ska ske igen. Det är beklagligt för dem som upplevt störningar och känner man att man är en av dem så ska man självklart vända sig till vår kundtjänt.

Kan man förvänta sig någon form av kompensation då?

– Vi kikar på varje fall individuellt, säger Cohen.