...och nya kontraktet ger miljoner

Ljungberg byter skomärke – blir Pumas nya affischnamn

FOTBOLL

Fredrik Ljungberg byter skomärke.

Av med Nike, på med Puma.

Den nya avtalet är ett mångmiljonkontrakt för Arsenals svenske stjärna.

NYA AFFISCHNAMNET Fredrik Ljungberg, 28, har skrivit ett drömavtal med skojätten Puma.
Foto: PUMA
NYA AFFISCHNAMNET Fredrik Ljungberg, 28, har skrivit ett drömavtal med skojätten Puma.

Fredrik Ljungberg, 28, är – tillsammans med Zlatan Ibrahimovic – Sveriges största fotbollsstjärna. En superstar, modell och modeikon som förstås också vet sitt värde.

Det nya skokontraktet med Puma – som börjar gälla 1 juni och sträcker sig fyra år framåt – ger svensken åtskilliga miljoner.

– Vi kommenterar inga siffror, det är en uppgörelse mellan oss och Fredrik, säger Anders Olsson på Puma Nordic AB till sportbladet.se.

Det har spekulerats i 60 miljoner kronor.

– Det stämmer inte, det är betydligt mindre.

Kan du säga att det handlar om ett mångmiljonkontrakt?

– Jag vill inte nämna några siffror alls. Men det var ju inte gratis, det kan jag väl säga.

Anders Olsson säger att det aldrig blev någon vild budgiving mellan Nike och Puma.

– Vi la fram ett bud, sen kom vi överens, säger Olsson.

Fredrik Ljungberg säger i ett pressmeddelande:

– Jag är verkligen entusiastisk över samarbetet med Puma. Som varumärke överträffar PUMA en fotbollsspelares krav genom sin design och personliga prägel, vilket perfekt matchar mina intressen och förväntningar.

PeO Larsson