Newcastle hånas efter enda ”värvningen”

”Papa John? Är det en anfallare?”

FOTBOLL

Newcastle har äntligen värvat.

En ”pizza-partner”.

– Newcastle är glada att kunna meddela att Papa John blir klubbens officiella pizza-partner för resten av säsongen, skriver klubben på hemsidan.

Newcastle kom under hårt kritik under januari månads transferfönster då man sålde lagets absolut största stjärna, Yohan Cabaye, till Paris SG utan att ersätta fransmannen.

Faktum är att sportchefen Joe Kinnear – som avgick efter att fönstret stängde – inte lyckades värva en enda spelare under sina åtta månader vid rodret.

Hans största avtryck i klubben var att kalla stjärnan Cabaye för ”Kebab” i en intervju.

När januarifönstret stängde hade en spelare anslutit, Luuk de Jong på lån från Borussia Mönchengladbach.

”Byter kebab mot pizza”

Och när klubben i dag stolt presenterar pizza-kedjan Papa Johns som ny sponsor blir det bakslag hos fansen.

– Newcastle är glada att kunna meddela att Papa John blir klubbens officiella pizza-partner för resten av säsongen. Partnerskapet innebär att fansen kommer att ha en smaskig anledning att sluta upp bakom laget. Papa Johns har skapat ett exklusivt erbjudande som innebär att Newcastle-fans får pizzor till halva priset varje gång Newcastle gör två mål i en Premier League-match, skriver Newcastle i ett pressemeddelande.

Reaktionerna i sociala medier lät inte vänta på sig.

”Transfernyheter: Newcastle byter Kebab mot Pizza”, skriver Mirror-journalisten Simon Bird på Twitter.

”Papa John? Är det en anfallare?” undrar supportern Kieran Corcoran.

”Pizza till halva priset varje gång vi gör två mål. Slugt av Papa Johns, det kommer aldrig hända! skriver en annan supporter.

Newcastle föll tungt hemma 0-3 i derbyt mot Sunderland senast.