Jättesponsor lämnar Woods

Vill inte förknippas med otrohetsskandalen

SPORTBLADET

När det inte är kvinnor – är det sponsorer.

Efter att Tiger Woods otrohetsaffärer har varit i fokus under två veckors tid har företaget Accenture bestämt sig för att avsluta deras sexåriga-avtal med golfspelaren.

"Efter noga övervägande och analyserande har företaget kommit fram till att han inte längre är representativ för oss", skriver företaget i ett uttalande på söndagen.

Sedan 2003 har Accenture använt Tiger Woods flitigt i sin marknadsföring. Förutom tryckt reklam i olika forum har de använt Woods i en tv-reklam som sänts i 27 länder.

Nike stödjer stjärnan

Även rakbladsföretaget Gillette kommer att fasa ur Woods från all reklam så länge han är borta från golfen. Telekomföretaget AT&T är också tveksamma för en fortsättning och meddelar att de just nu utvärderar deras pågående avtal.

Däremot står Nike, Woods största sponsor, och spelföretaget EA Sports kvar vid hans sida.

– Han är världens bäste golfspelare och en av den här generationens största idrottare, säger Beth Gast, Nikes talesperson.