Carolas deltagande lockar fler tv-tittare

Spelbolaget Unibet: Antalet kan öka en aning

SPEL

Premiären av Melodifestivalen lockade över 3,2 miljoner tv-tittare.

När Carola Häggkvist och Andreas Johnson intar scenen väntas den siffran bli högre – något du nu kan spela på.

Melodifestivalen var det tv-program som lockade överlägset flest tittare förra veckan. Tvåan På spåret och trean Let’s Dance fick se sig klart besegrade (2,2 respektive 1,9 miljoner tittare).

Den andra deltävlingen i Västerås väntas locka ännu fler då Johnson & Häggkvist, Ola och Sanna Nielsen deltar. Nu lägger spelbolagen Unibet fram ett specialspel där du kan spela på om det blir fler eller färre än 3,5 miljoner tv-tittare under sändningen.

– Vi spår att faktorn att Johnson & Häggkvist kliver in i tävlingen som ett bidrag gör att tittarantalet kan öka en aning från det föregående programmet, säger Daniel Olenklint, Unibets skandinaviske oddschef.

Både över och under 3,5 miljoner tittare ger 1,85 gånger pengarna hos bolaget.