Gör reklam – med hjälp av kondomer

Här är spelbolagets ”säkra” reklamsatsning

SPEL

Glöm tv-reklam och tidningsreklam.

Spelbolaget Ladbrokes går en annan väg – med hjälp av kondomer.

– Precis som våra spel handlar det om spänning och säkerhet på en och samma gång, säger Ladbrokes Sverigechef Andreas Gillberg.

Här är spelbolagets marknadsföringssatsning, med hjälp av kondomer.
Här är spelbolagets marknadsföringssatsning, med hjälp av kondomer.

De flesta är nog vana vid att se reklam av alla dess slag i både tv, tidningar och radio.

Spelbolaget Ladbrokes struntade totalt i det och gick en annan väg för att få ut sitt budskap.

De tog hjälp av kondomer.

”Kan inte säga nej”

– Syftet med kampanjen var att tala om för kunderna att Ladbrokes står för ansvarsfullt spel och säkra pengatransaktioner på nätet, säger spelbolagets Sverigechef Andreas Gillberg till Sportbladet Spel.

Hur kom ni på idén att marknadsföra er genom just kondomer?

– Vi kom att tänka på att kondomer – precis som Ladbrokes – handlar om säkra transaktioner. Precis som våra spel handlar det om spänning och säkerhet på en och samma gång. Och vi hade en stark känsla av att kunderna också skulle göra den kopplingen så vi delade ut kondomer – med budskapen ”Go all-in, but play it safe” och ”Don’t play with fire, play with us” – till universitet- och högskolestudenter runtom i Sverige.

Hur har detta mottagits?

– Budskapet har verkligen gått fram och många har bett om ett helt gäng kondomer, och eftersom vi förespråkar ansvarsfullt spel kan vi ju givetvis inte säga nej.