Drömstart för TV 10

Över 750 000 tittare såg Sverige utklassa San Marino

SPORTBLADET

MTG har fått hård kritik för att de lade Sveriges EM-kvalmatch i nya TV 10.

Här får de lite revansch.

I snitt såg 756 000 svenskar matchen.

Foto: andreas bardell

En drömstart för Sverige.

Och för nya TV 10, som lanserades i går.

I dag redovisas tittarsiffrorna för Sverige-San Marino. I snitt såg 756 000 svenskar matchen och under andra halvlek nåddes toppnoteringen 908 000 tittare.

– Sifforna är oerhört glädjande och saknar motstycke vid en lansering av en ny kanal i Sverige, säger Per Tellander, programchef för TV10, i ett pressmeddelande.

70 procent av de svenska hushållen kan se TV 10.

FAKTA

I dessa paket ingår TV10

Boxer

Mix & Max

Bredbandsbolaget

Viasat Guld

Comhem

Analog Bas, Large, Medium, Medium 8, Viasat Guld, À la carte

Sappa agent

Valbar i kollektiva utbudet

Sappa operatör

Baspaket samt Viasat Guld

Stadsnät

Viasat Guld

Tele2

Viasat Guld samt alla som har digitalbox

Telia

Lagom, Stor, Viasat Guld

Viasat DTH

Sportpaketet

Viasat on demand

Fotnot: Gör en kanalsökning eller ring din tv-operatör för att kolla hur du får kanalen.

Källa: TV10:s hemsida.

TV–klipp från Sverige–San Marino