Aftonbladet
Dagens namn: Magnus, Måns
STÖRST I SVERIGE - 3,5 MILJONER LÄSARE VARJE DAG

Skarplöth: ”Varit bra skjuts hela hösten”

Hasse Skarplöth, vd på ATG   Hasse Skarplöth, vd på ATG Foto: Kanal 75

Spelformen V75 gör succé.

V75-omsättningen bara i december i år är drygt 44 miljoner högre än om man jämför med förra året.

– Det är otroligt viktigt för oss, V75 är loket för hela ATG:s verksamhet, säger spelbolagets vd, Hasse Skarplöth, till Trav365.

Från och med mitten av augusti tidigare i år så flyttades starttiden för V75 fram från 14.30 till 16.20.

Sedan dess har omsättningen på spelformen varit hög.

– V75 i höst har varit helt fantastiskt bra på olika sätt. Omsättningsmässigt så slår nästan varje lördag, om man jämför med föregående år. Tv-tittarmässigt så hade vi fram till den 8 augusti 118 000 tittare i snitt, med den nya starttiden på V75 har vi snittat över 200 000 tittare och publikmässigt har det fungerat, vi har inte tappat någon publik, säger Hasse Skarplöth till Trav365.

– Det har varit bra skjuts hela hösten, men ännu lite bättre de senaste 14 dagarna.

”Riktigt, riktigt bra tryck”

Ja, december har varit en stark månad för ATG- och spelformen V75.

På sex omgångar har det omsatts 480 miljoner kronor.

44,4 miljoner kronor mer än under samma period i fjol.

– Vi har överträffat föregående års siffror rejält. När folk är lediga, har tid och vi erbjuder bra spel och sport, då gillar kunderna produkten, och visar det genom att vara med.

Vad säger du om att ni är 44 miljoner bättre i december i år?

– Det är väldigt bra! Det är otroligt viktigt för oss, V75 är loket för hela ATG:s verksamhet. Det är riktigt, riktigt bra tryck just nu.

Ni har arrangerat sex V75-omgångar i december, två extra-omgångar, vad säger du till dem som tycker att varumärket V75 urvattnas av dessa omgångar?

– Jag tar det på största allvar, men samtidigt har vi gjort tester och undersökningar bland kunderna och där ser vi att det inte är några problem. Men man kan inte säga att det inte vattnar ur varumärket, det är något man måste punktmarkera hela tiden. Så länge vi erbjuder bra spel, sport- och spelmässiga produkter så funkar det. Vi får inte urvattna varumärket med dålig sport och dåligt spel.