Jättesuccé för taggen!

80 000 av Aftonbladets läsare laddar ner rörliga bilder i mobilen

1 av 3
Johanna Scott-Lindblom, 34 och sonen Oscar, 4 veckor, tillsammans med Anna Thomé, 35 och hennes 8 månader gamle son Rufus: ”Min sambo kommer att använda den till sportnyheter”, säger Johanna. ”Vi kanske inte är rätt generation, men våra söner kommer att tagga jättemycket”, säger Anna.
OM AFTONBLADET

Läsarna är taggade.

80 000 personer har laddat ner Aftonbladets succésatsning.

– Nyfikenheten på taggarna har överträffat all förväntan, säger chefredaktören Jan Helin.

I början av oktober lanserade Aftonbladet taggen.

Många har förundrats över krumeluren i tidningen – och nu har många läsare upptäckt fördelarna med taggarna.

80 000 läsare har hittills laddat ner taggen till sin mobiltelefon. En liten kod i tidningen som ger rörliga bilder direkt i mobilen.

Du kan få en fortsättning på artikeln du läser genom att till exempel se rörlig bild i mobilen, klipp som är direkt kopplade till innehållet i artikeln.

”Absolut använda”

Köpingsbon Kristoffer Ode, 26, hade aldrig testat funktionen förut. Vi gav honom en lektion.

– Det här ska jag absolut använda! Då kommer jag mest att tagga sport, säger han.

Även Kalmartjejen Zofia Marberg, 25, fick gå i taggskola.

– Otroligt! Det är som att kolla tv-nyheterna, säger hon.

Jan Helin, Aftonbladets chefredaktör, är väldigt nöjd med resultatet.

– Läsarnas nyfikenhet på taggarna har överträffat all förväntan. Det är jättespännande, säger han.