”Jag har fått nog av killtidningar”

Nu tar Silvstedt på sig kläder - Ny modell för Sisters

1 av 3 | Foto: Jimmy Backius, Sisters
NÖJE

Modellen Victoria Silvstedt har klätt på sig och bytt stil. I en ny reklamkampanj visar hon upp en okänd sida av sig själv.

– Jag har fått nog av killtidningar och såna grejer. Det här är the new me, säger hon.

Senast Victoria Silvstedt, 32, gjorde modejobb i Sverige var det som baddräktsmodell för Panos Emporio. Då var hon en nästan okänd tjej från Bollnäs. När hon nu återvänder för att axla rollen som den svenska klädkedjan Sisters ansikte gör hon det som en internationell kändis.

– När Sisters kom till mig och sa: ”Vi vill ha din erfarenhet”, sa jag bara yeah!

Uppdraget går hand i hand med Silvstedts nya image.

– Jag känner att jag har fått nog av killtidningar och såna grejer. För mig är fashion mycket mer stimulerande, och det är kul att jag får rikta mig mot kvinnor och inte bara mot män, säger hon.

”Svenskar har otroligt bra stil”

Victoria Silvstedt samarbetade med formgivarna och fick själv välja ut många av kläderna i Sisters vårkollektion.

– Jag hoppas bara att jag har valt rätt, säger hon och skrattar.

– Svenskar har en otroligt bra stil. Killarna är väldigt stylish med J Lindeberg, Tiger och andra coola märken. I USA har killarna sneakers och stentvättade Levis från 80-talet. Oh my God!

Varför tror du att svenska designers har lyckats så bra utomlands?

– De har väldigt bra smak. De vet vad som är trendigt, vad som kommer, och vad som är hot och rätt just nu. De gör säkra och stilrena kläder som är lätta att ha på sig.

Webb-tv: Rörliga bilder på Victoria Silvstedt

Här kan du läsa tidigare artiklar om Victoria Silvstedt:

Anders Juhlin