Gå på modefest!

Tävla och vinn en helkväll i modets tecken

Säby, fhonetics eller Patouf, är någon av dem just din favorit?
Säby, fhonetics eller Patouf, är någon av dem just din favorit?
NÖJE

Modevecka nummer två i Stockholm är på ingång, och vi vill att du ska vara en del av den! Tillsammans med projektet Rookies möter Rookies bjuder vi in dig att tävla och vinna fina modepriser!

Stockholm Fashion Week går av stapeln 9-15 februari. Då kommer 12 lovande designers visa upp sig och göra allt för att bygga sitt varumärke under projektet Rookies möter Rookies. Sammanlagt har närmare 100 personer deltagit i projektet. Från Berghs deltar 70 studenter från tre klasser. Från Svenska Moderådets Rookies-projekt medverkar 12 utvalda mindre designföretag. Förutom dem har också ett antal fotografer, modeller och andra gjort det möjligt att genomföra modellfotograferingar som underlag för de vackra bilderna.

Var med och tävla!

Nu vill vi att Du ska vara en del av projektet! Genom att rösta på den bild och designer som du anser presenterar sitt varumärke bäst, är du med och tävlar om en helkväll i modets tecken!

Du och en vän vinner en helkväll på Café Opera den 12 februari, då Rookies möter Rookies har sin stora fest. Dessutom vinner du en hemlig present från den designer som du röstat på! Skicka in ditt bidrag senast 10 februari.

Maila din favorit (designerns namn), ditt namn och ålder, till: rookies@aftonbladet.se

Obs: Du måste vara 18 år för att delta i tävlingen.

FAKTA

Rookies möter Rookies

Tolv lovande designer har fått chansen att bygga sitt varumärke med start under Stockholm Fashion Week 9-15 februari 2009. Det har blivit möjligt genom ett samarbete mellan Berghs School of Communication, Svenska Moderådet och Clear Channel perioden november 2008 – februari 2009. 12 projektgrupper med studenter från Berghs strategiska och kreativa utbildningar har sammanförts med 12 mindre modeföretag för att utveckla deras varumärken, stärka deras visuella identitet i samband med en utomhuskampanj och planera framtida marknadsföringsinsatser.

Uttalanden från Berghs och Svenska Moderådet

“Det svenska modeundret handlar lika mycket om framgångsrikt varumärkesarbete och imageskapande som nytänkande design. Våra studenter har med utgångspunkt från olika discipliner bidragit med kompetens som spelar en avgörande roll för den svenska modebranschens framgång nämligen marknadsföringen.” säger äger Pelle Hasselgren, Pålle Pettersson och Hannes Kerstell, ämnesansvariga på Berghs School of Communication.”

”Genom samarbetet med Berghs har vi givit 12 ”Rookies” en fantastisk möjlighet att stärka sitt varumärke och sin marknadsföring” säger Helena Mellström, marknadschef på Svenska Moderådet.