Beyoncé är H&M:s nya bikinimodell

Foto: H&M
Foto: H&M
NÖJE

Efter många spekulationer står det nu klart att superstjärnan Beyoncé frontar H&M:s sommarkampanj 2013.

– Jag har alltid gillat H&M:s prisvärda kläder, säger stjärnan.

Nina Johansson, modeexpert, Sofis mode. FOTO: Sara Ringström
Nina Johansson, modeexpert, Sofis mode. FOTO: Sara Ringström

Superstjärnan Beyoncé Knowles, som inom kort kickar igång sin slutsålda Mrs. Carter Show World Tour, blir H&M:s nya sommarbrud meddelar företaget i ett pressmeddelande.

Sjunde maj får vi se henne i tv-reklam och på stora billboards runt om i världen för att presentera sommarkollektionen för 2013.

– Jag älskar konceptet vi tog fram för den här kollektionen där kvinnors känslor presenteras i form av de fyra elementen: eld, vatten, jord och vind, säger Beyoncé i pressmeddelandet.

Jonas Åkerlund regisserar

Beyoncé kommer att visa H&M:s nyckelplagg för denna sommar där vi förutom rent badmode även får se en hel del klänningar.

Sommarkampanjen plåtades på Bahamas av fotograferna Inez van Lamsweerde och Vinoodh Matadin och själva reklamfilmen är regisserad av den svenska regissören Jonas Åkerlund.

"Jackpott H&M"

Sofis modes modeexpert Nina Johansson jublar åt samarbetet.

–Jag tycker att det låter som ett strålande samarbete. Beyoncé är en grym förebild på många olika sätt, inte minst som baddräktsmodell eftersom hon inte är pinnsmal utan faktiskt har kvinnliga former. Hälsosam och en av världens absolut vackraste kvinnor. Dessutom härligt att man väljer en kvinna med mörk hudfärg, det behövs mer av den synen i modevärlden. Jackpott för H&M!