Egna personalen frontar nya kampanjen

”Ser en mångfald i bilderna”

Foto: Lindex
NÖJE

Fem medarbetare från Lindex olika butiker världen över syns snart på en reklampelare nära dig. De är utvalda av företaget som under våren sökte modeller i det egna ledet.

En av kampanjbilderna som visar de olika BH-modellerna.
Foto: Lindex
En av kampanjbilderna som visar de olika BH-modellerna.

I en ny omfattande kampanj, kallad ”Bra-volution”, vill Lindex visa upp sitt nya underklädessortiment. Nya bh-modeller och passformer står i fokus och kampanjen ska förstärka bilden av att företaget har bh-modeller för alla.

Vad menar ni med ”Bra-volution”?

– Vi vill göra det enklare för våra kunder att hitta sina favoriter och att man sedan ska kunna köpa dem varsomhelst, antingen online eller i butik. Det ska alltid finnas ett visst antal passformar som kanske bara förändras med mönster, färg eller material efter säsongens trender, säger Kaisa Lyckdal, Press realtions manager på Lindex.

I kampanjen använder ni er av era egna anställda som modeller. Hur har urvalet gått till?

– Vi skickade ut en ansökan på vårt intranät som alla våra 5 000 medarbetare har tillgång till. Vi fick jättemånga svar, över 100 sökande från alla våra länder. Därefter skedde en casting med 45 ansökande i Stockholm och sedan gick fem anställda vidare till en fotografering i London.

När man tittar på bilderna så känns det som om det bara är en storlek som representeras.

– Urvalet är ju utifrån de som sökte till kampanjen. Vi frågade vilka som ville vara med och det har varit fritt för alla att söka. När man tittar på bilderna så tycker jag att det finns en mångfald av människor och vi sökte inte efter storlek eller ålder utan har gått mer på personligheten.

Tycker du att deras personlighet kommer fram i bilderna?

– Jag tycker att man på bilderna kan se en blandning av olika personligheter, absolut.

Men tror du att man som kund ser det?

– Ja, det tror jag. Men det vi vill är ju främst inspirera våra kunder att gå in och prova och hitta sin egen bh-modell. Det är inspiration som vi vill ge med de här bilderna. Vi har ett stort engagemang kring detta internt och det har funnits en stolthet bland de som har blivit utvalda till castingen så det har enbart varit positivt inom företaget.

Kampanjen ligger ute vecka 19-20 och den nya underklädeskollektionen finns tillgänglig i Lindex butiker samt på lindex.com från 5 maj. Tidigare har Lindex bland annat gjort ett samarbete med Victoria Silvstedt.