Cheap Monday firar tio år med att tacka fansen

Ska ge bort 10 000 par jeans – på tio minuter

1 av 3 | Foto: Pressbild
NÖJE

Framgångssagan Cheap Monday startade 2004 och nu firar jeansmärket sitt tioårsjubileum världen över.

Den 10 oktober kommer de att öppna tio pop-ups på tio olika platser – i tio minuter.

På den korta tiden planerar märket att skänka bort 10 000 par jeans.

Vilka platser som kommer att vara med i firandet avgörs genom en omröstning på företagets hemsida. Men för att lägga vantarna på ett par jeans krävs en motprestation – att sprida märket i sociala medier, till exempel genom att gilla Cheap Monday på Facebook, hashtagga märket eller nämna det på Instagram.

– Eftersom våra kunder och fans runt om i världen är mycket viktiga för oss vill vi belöna dem för deras engagemang. The 10 Minute Pop-Up är vårt sätt att tacka dem för all lojalitet, kärlek och uppmärksamhet som vi har fått under våra första tio år, säger Carl Malmgren, Denim Designer på Cheap Monday, i ett pressmeddelande.

Den 17 september börjar omröstningen på företagets kampanjsida som avgör vilka städer som får besök av en pop-up och resultatet presenteras en vecka innan de öppnar.