Svart november!

Sofi sätter betyg på H&Ms nya gästkollektion

NÖJE

Räkna med en svart november.

Då intar designmärket Comme des Garçons H&M:s butiker.

Aftonbladets modeexpert har givetvis smygkollat årets gästkollektion.

Den 13 november landar årets designerkollektion i H&M:s 15 storbutiker – och i vanlig ordning vankas panikartad huggsexa.

Turen är nu kommen till den japanska kreatören Rei Kawakubo, med sitt klädmärke Comme des Garçons.

– Hon ligger alltid i framkant, följer inga regler och har alltid stått högt upp på vår önskelista, säger H&M:s marknadschef Sofia Jegerborn. 

Exklusiv provtur

Aftonbladets modeexpert Sofi Fahrman tog en exklusiv tur in i provrummet med den svarttonade kollektionen.

– Ett vågat val av märke,

som inte så många känner till. Några plagg är lite svårburna, men svarta kavajer och trenchcoats går alltid hem.

Modeplaggen kommer likt tidigare år att säljas till mindre kryddade H&M-priser.

Lanseringen sammanfaller med öppnandet av den svenska klädjättens andra butik i Tokyo.

FAKTA

H&Ms samarbeten

Avantgardemärket Comme des Garçons grundades 1969 av

japanskan Rei Kawa-kubo och säljs i drygt tvåhundra butiker

jorden runt.

2007 Roberto Cavalli





 

2006 Viktor och Rolf

2005 Stella McCartney

2004 Karl Lagerfeld