Experternas kostråd till Malin

HÄLSA

Josefins kostråd till Malin

1. Var noga med mellanmålen så att du slipper extrem hunger till middagen. Frukt är okej som mellanmål.

2. Använd dig av tallriksmodellen till lunch och middag, ta bara en portion.

3. Hoppa över fikabrödet, det är ju inte ens något som du är så överdrivet förtjust i.

Kalorigräns: Enligt Viktklubb bör Malin äta maximalt 1370 kcal om dagen för att nå sin målvikt.

Malins träningsvanor:

En vanlig träningsvecka tränar hon 45 min aerobics + 15 min styrka och stretch på onsdagar och 50 min dansaerobics på fredagar. Tyvärr missar hon fredagspasset ibland och då blir det bara ett pass i veckan.

Shirins träningsråd till Malin

1. Ta med dig Lowe på en lång rask promenad varje vardag i 60 minuter.

2. Köp hem en träningsvideo som du kör två gånger i veckan. Jag rekommenderar att du köper en eller två. Poweryoga by Casall, Pilates by Casall, ”Get up and dance” med Paula Abdul eller ”The body” med Elle Mcpherson.

3. Träna Core och/eller Pump en till två gånger i veckan.

4. Du behöver komma igång med konditionen igen och få ”tillbaka” dina muskler. Därför rekommenderar jag att du trampar på trampmaskinen, kör rodd eller joggar före core och pumpklassen.

5. I stället för att se det som ett problem att få in ditt ”nya” liv som något naturligt i ditt familjeliv, tänk tvärtom. Se dig själv som en mycket god förebild för hela familjen i stället. Låt även Lowe vara med och titta på när du tränar hemma.