Bränn fett lekande lätt

Barn inget hinder för träning

Foto: colourbox.com
HÄLSA

Har du svårt att få tiden att räcka till både träning och barn?

Lugn. Du kan göra båda delarna.

Först löparrunda på egen hand och sen hoppstund på studsmattan med barnen.

Har du kanske hört det förut? En småbarnsförälders ständiga problem. Att få tiden att räcka till alltså. Men se möjligheterna istället för att göra det till ett problem. Förena nytta med nöje.

Sänk kraven

Det första man kan tänka på är att sänka kraven ett snäpp. Det kanske inte är fullt möjligt att göra allting som man vill utan att prioritera om lite i programmet. Du kanske får sticka och träna på kvällen när barnen har lagt sig. En del par brukar dela upp kvällarna där en nattar och den andra kanske sticker och tränar.

Ta med barnen

Men en annan kul grej som många kanske glömmer är att man faktiskt kan aktivera sig tillsammans med barnen. Både du och barnen får frisk luft, ni gör något tillsammans vilket är oerhört värdefullt och ni aktiverar er tillsammans. Det är en alldeles utmärkt kombination. Det finns en uppsjö med aktiviteter som ni kan göra. Som att sparka boll, kasta frisbee, åka skateboard, paddla, spela krocket eller hoppa studsmatta. De allra flesta av oss har inte hoppat hopprep sen vi var små. Köp hem ett ordentligt hopprep och hoppa tillsammans med barnen. Det lär garanterat få svetten att lacka.

Få upp flåset

Se till att få upp flåset ordentligt och var gärna ute ett par timmar. Förutom att ni aktiverar er så är det guld värt att få ha kvalitetstid med sina barn.

Använd naturen, passa på att vara ute så mycket som möjligt när vädret tillåter och gör saker som ni tycker är roliga. Ta med frukt, mackor och dricka och njut.

FAKTA

Så här många kalorier bränner du på 30 min

Hopprep: 225

Studsmatta: 208

Frisbee: 72

Drakflygning: 89

Skateboard: 140

Badminton: 157

Fotboll: 208

Krocket: 55

Källa: Viktklubb.se

Läs mer

Mer kom-i-form från Viktklubb.se:

Läs mer