Bra träning för unga!

1 av 6
1 Pilen (plankan med benlyft) Du tränar: Inre magmuskulatur och balansen. Svårighetsgrad: 5/5. Gör så här: Spänn hela kroppen så den blir helt rak. Luta dig på armbågarna och stå helt stilla. För att ytterliga försvåra övningen kan du lyfta på ett ben och sen växla.
HÄLSA

Viktklubbs träningsexpert, lic. personliga tränaren Shirin Rågby Djavidi visar tillsammans med dottern Luna roliga hemmaövningar för barn och vuxna.

Träna så här

Träna gärna ihop 2–3 gånger i veckan á 15-30 minuter. Lägg upp det i cirkelträningsform där man kör varje övning i en minut.

Ni kan dela upp övningarna eller köra alla i ett samlat träningspass. Om man till exempel hoppar hopprep eller på en studsmatta kan ni lägga till ett par av övningarna och köra dessa i 10 minuter.

Tänk på:

Försök att få in rörelse och aktivitet som ett lustfyllt lekinslag hemma eller i organiserad form.

Det bästa man kan göra är att låta barnen prova på så många olika aktiviteter som möjligt (allt från fotboll till dans) och sen låta dem välja vad de tycker är roligt.


För fler träningsprogram – besök Viktklubb.se!

Shirin Rågby Djavidi