Förlåt oss, vi hade fel!

Gör som von Holstein, Dahlsten, Daléus och Persson - be om ursäkt

1 av 2
Staël von Holstein sade förlåt " liksom Dahlsten "och Daléus.
RELATIONER

Staël von Holstein gör det.

Dahlsten gör det.

Daléus gör det.

Ja, självaste Göran Persson gör det.

Ber om ursäkt, alltså. Det borde du också göra.

Sätt igång. Bli en finare människa redan i dag.

Har hustrun upptäckt att de där tjänsteresorna du varit på inte gått till kunder utan till diverse damer som du brukar roa dig med?

Lägg ner snacket om att ”män inte mår bra av att vara monogama” och håll inne ditt patetiska ”det är ju dig jag älskar”.

Nej, gör som Icon medialabs Johan Staël von Holstein – be om ursäkt:

”Lulu var ett misstag. Småfet och stel som en planka i sängen. Lili var också en tabbe. Hon såg okej ut på håll men vid en närmare inspektion? Snacka om tidens tand! Rätt korkad dessutom. Jag tar på mig båda missarna. Förlåt, förlåt.”

Är gullplutten irriterad på att du för sjuttiartonde gången spelat bort era sparpengar på travet? Sluta dilla om att ”stalltipset verkade bombsäkert”.

Gör som avgående centerledaren Lennart Daléus – be om ursäkt:

”Förlåt. Det var synnerligen korkat av mig att ta Sugercube Hangover som spik i tredje loppet. Hon galopperar ju var och varannan gång. Kan du hjälpa mig att skrapa de här trisslotterna, raring?”

Är far och mor harmsna för att du pangat en ruta? Skyll inte på lillbrorsan. Gör som Icons före detta vd Ulf Dahlsten – be om ursäkt:

”Jag är oerhört besviken på mig själv. Borde ha siktat mycket högre med den där stenen. Jag utgår ifrån att jag får höjd månadspeng nu.”

Är städ- och diskpatrullen sur för att du hellre kollar på såpor än hjälper till i hushållet?

Lägg ner alla halva löften och sluta sagga om att ”jag ska bara”. Gör som DN:s avhoppade chefredaktör Anders Johnson – be om ursäkt:

”Jag är verkligen ledsen, jag klarar helt enkelt inte av att hjälpa till här hemma. Jag trodde att jag skulle kunna det men det går inte. Förlåt, förlåt.”

Är chefen förbannad på er säljavdelning?

Sluta gotta dig åt deras elände.

Gör som Göran Persson – be om ursäkt å deras vägnar:

”Säljarna gör verkligen inte många knop. Inkompetens och lättja beskriver nog bäst verksamheten på den avdelningen. Förlåt mig!”

Jon Hansson