”Man behöver inte mycket effekt för att ha roligt”

Nu ska alla bygga hybrider, bilar med en bränslemotor, en elmotor och ett batteripack.
Ivern över att få ut hybrider på marknaden resulterar i ett antal udda fåglar. På var sin sida i hybridutbudet finns Honda CR-Z och BMW X6 Hybrid.
Vi sätter märkningen på prov.

Båda bilarna siktar in sig på sportighet, körglädje och design och lämnar det mesta av praktiska egenskaper därhän.

Men Honda och BMW har valt två helt skilda vägar.

Den ena en trång flugviktare med minimal elmotor och nästan lika liten bensinmotor. Den andra en sanslös klumpeduns på 2,5 ton med två starka elmotorer och en rejäl bensindriven V8.

Båda är miljöbilsklassade och båda får åtnjuta hybridbilsrabatter.

ÄMNEN I ARTIKELN

Bilar

Biltester

BMW

MER OM MIN BIL

Peugeots nya smarta hybrid

Dyr, trång och törstig

Här rullar tre värstingbilar – med tre olika hybridlösningar

Gröna familjebilar - fakta och betyg

Lyx-hybriden Lexus GS450h

En bayersk bravad

Peugeot 3008 Hybrid4 Allure

4 suveräna suvar – så bra är nya Honda CR-V

TEST: Renaults nya laddhybrider

BMW:n drar mer än utlovat

Rymlig kupé med utmärkt takhöjd

En osannolikt billig och rolig folksportbil

10 laddhybrider i stort test – billigast blir bäst

Fyra hybrider – så bra är de

V60 hybrid i vintertest

T4F en nytändning för etanolbilarna

Duell: Honda CR-V mot Toyota RAV4 – den bör du välja

Här är nya V60 Plug-in Hybrid

”Körglädjen är i topp”

Laddat test: Volvo V60, Toyota Prius och Opel Ampera

Corolla är tillbaka – roligare än någonsin

TEST: Så bra är Renault Mégane laddhybrid

Mazda Miata - massor med kul för kronorna

Mercedes och Audi grill mot grill i kampen om bästa kupé