"Sexhandeln" som säljer

1 av 4 | Foto: Skoda var ljuset i brudmörkret med sin självironi. Vid ministads-jeepen Yeti fanns den här flickan...
MOTOR

Frankfurt

Hur skulle du sälja en stentuff Harley Davidson?

Genom att berätta om prestanda, hur tuff kunden skulle vara på vägen eller med hjälp av "Easy Rider"-faktorn?

Inte alls. Vore du en Harley-snubbe skulle du slänga upp en blond brud på bönpallen.

Det här handlar egentligen inte om tjejerna. Det handlar om killarna, de killar som betalar tjejerna för att sälja bilar och motorcyklar till killar som gillar att se på tjejer som säljer bilar och motorcyklar.

Efter två dagars intensivt promenerande på bilsalongen i Frankfurt kunde man konstatera att sex uppenbarligen säljer. Och att säljarna vet om det.

Yetikul, Skoda!

Men det finns trots allt hopp.

Skoda bjöd på skön självironi. De visade sin nya ministadsjeep Yeti med hjälp av en ung tjej i för små shorts - och strax intill stod en äldre herre i tweedkostym och keps och visade retromodellen Popular Sport.

Kontrasten kan inte bli större. Eller roligare.

Jonas Bladh

ARTIKELN HANDLAR OM

Bilar