Nytrimmat. Hett. Nya Bil!

MOTOR

Fejslift brukar det kallas, när en gammal bilmodell ska uppgraderas.

Bilen får samma namn som föregångaren, men tittar man lite närmare märker man snart förbättringarna: en modernare front, nya lyktor kanske – men oftast är förändringarna diskreta. De finns under skalet.

Detsamma gäller Aftonbladet Bil. Efter fem år (130 nummer!) var det hög tid för en förändring. Vi kallar det för vår fejslift – men även om namnet är detsamma känns det du håller i handen mer som en helt ny tidning. För visst har det hänt mycket under skalet:

NYHET 1: MC – i varje nummer. Allt fler tar mc-kort, allt fler köper motorcykel. Nu rullar vi också in tvåhjulingarna i Bil. Till vår hjälp har vi tagit tidningen Mc-Nytt. Och då vet mc-folket att det är allvar.

NYHET 2: Bilmagasinens modeord stavas RETRO. Vi vet att det ute i stugorna finns ett ruggigt intresse för hemmabyggen, vackra originalbilar från 50- och 60-talen – och unika bilimporter. Och det finns snart inte en tv-kanal värd namnet som inte satsar på en egen show där skrotbilar lyxrenoveras.

Men bara vi har Bosse Bildoktorn.

Bosse Andersson, vän av bilar med profil, skriver

i nya avdelningen RETRO om bilar du minns – men också om dem du aldrig hört talas om.

Dessutom kommer Bosse att träffa läsare som har något alldeles extra i garaget. Hör av dig!

NYHET 3: ?och här behöver vi också din hjälp. Nu kan du bli vår paparazzifotograf. Vi satsar nu

ännu hårdare på spionbilder. Nya heta bil-

avslöjanden är dessutom som bäst om de sker

på svensk väg. Fram med kameran!

Tester, provkörningar, de mest aktuella prislistorna, grundliga begagnat-guider, sena nyheter – och en

massa roligt bilgodis känner du igen sedan tidigare.

Nu kör vi!

Sture Bjarnelind, redaktör

ARTIKELN HANDLAR OM

Bilar