Annons

Vardagsshopping som bidrar till att besegra cancer

RESURS BANK

Allt fler som drabbas av bröstcancer botas. Det beror främst på att fler fall upptäcks tidigt, och på att behandlingsmetoderna blivit bättre. Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj genomförs under oktober varje år med syfte att finansiera cancerforskning, sprida kunskap och bedriva påverkansarbete.

Resurs Bank har stöttat Cancerfonden sedan 2007 och skänkt nio miljoner kronor till forskningen.

– Det känns bra att vi har kunnat bidra till cancerforskning i elva år, säger Camilla Redestam, försäljningschef Kreditkort Norden Resurs Bank.

– Hittills har vi kunnat skänka nio miljoner kronor tack vare våra kunders engagemang, fortsätter Camilla Redestam.

Bidrar året runt

Det är nämligen inte genom rosa kampanjprodukter som Resurs Bank bidragit. Istället är det med hjälp av kreditkortet Supreme Card Woman och kundernas inköp i vardagen som drivit på bidraget.

– När våra kunder använder kortet skänker vi en krona per köp – året runt. Det är alltså inte bara begränsat till oktober månad, säger Camilla Redestam.

EXTERN LÄNK:

Stöd kampen mot bröstcancer och få poäng på varje köp

Bonuspoäng på alla köp

Förutom att kortet bidrar till Cancerfondens viktiga arbete kan det användas både för att göra dagliga inköp eller för att delbetala större köp eller oförutsedda kostnader. Dessutom får du bonuspoäng för allt du handlar, vilka kan lösas in mot resor, upplevelser, produkter eller välgörande bidrag i Poängshopen.

– Supreme Card Woman fungerar precis som ett vanligt kreditkort och är kopplat till Mastercard som fungerar över hela världen – med den stora skillnaden att det är enkelt att göra gott när man shoppar, säger Camilla Redestam.

EXTERN LÄNK:

Stöd kampen mot bröstcancer och få poäng på varje köp

* Kredit 10 000 kr, rörlig ränta 12,36 %, delbet.tid 12 mån. 12 st.delbet. effektiv ränta 20,07 %. Adm.avg. 29 kr + årsavg. 295 kr ingår. Totalbelopp 11 665 kr.

Annons: Detta är en annons från vår partner, den är inte skriven av journalisterna på Aftonbladet:s redaktion.
Innehållet behöver inte nödvändigtvis reflektera Aftonbladet-redaktionens åsikter.