Inre hälsa

Färdiggrubblat!

Hur kommer det gå med räntan, jobbet, barnen, hälsan, världen…

Börjar orostankarna ta överhanden?

Wellness ger dig 13 smarta sätt att ta kontrollen över grubblandet.

Skulle jag valt de andra byxorna? Tyckte hon att jag verkade korkad för att jag sa så där? Chefen hejade inte på mig i morse, får jag sparken nu?

Vardagsgrubbel kan se ganska oskyldigt ut men forskning visar att det kan föra med sig en hel hög tråkiga bieffekter. De negativa känslor som oron skapar riskerar att fördjupas och hålla i sig längre när de ständigt förstärks av tankarna, menar psykologen Sonja Lyubomirsky, som i många år forskat på självfokuserat grubblande. Både förmågan och motivationen att lösa problemen i stället för att bara tänka på dem riskerar att försämras och det blir svårt att koncentrera sig.

Men med rätt verktyg och lite träning kan du lära dig att rensa bort oro och grubbel ur din tankeflod. Det kommer att ge dig mer kraft och energi, starkare tilltro till dig själv och ett mycket bättre välbefinnande!

Prova Wellness smarta tips för att ge grubbeltankarna på moppo!

Boktips!

”Hetsa inte upp dig över småsaker” av Richard Carlson

”Sluta älta och grubbla” av Olle Wadström

”Lyckans verktyg” av Sonja Lyubomirsky

”En klagofri värld” av Will Bowen

Linnea Molander

ARTIKELN HANDLAR OM