13 motionstips som får dig i form

Reporter: Zendry Svärdkrona

Publicerad:
Uppdaterad:

Vardagsmotion för latmasken

1. Bädda. En genomgång av sängkläderna där du puffar kuddar, byter ut eller sträcker lakan kan förbränna upp mot 50 kilokalorier.

2. Jobba i trädgården minst en gång i veckan. Kilokaloriåtgång: 150-350 i timmen.

3. Spring efter bussen. En språngmarsch på fem minuter förbränner runt 100 kilokalorier.

4. Röj hemma. Ett tufft städningspass kostar kroppen runt 300 kilokalorier i timmen.

5. Älska ofta. Intensivt sex förbränner kring 100 kilokalorier per timme.

6. Träna i duschen. Passa på att stärka vad- och sätesmuskulaturen med tio tåhävningar.

7. Gör situps före badet. Ligg på badrumsmattan med fötterna på badkarskanten och kör 3x10 situps medan badkaret fylls upp.

8. Kom i form vid skrivbordet. Sitt rakt med fötterna på bordet, låt magen sjunka in naveln i riktning mot ryggraden. Håll kvar i 20 sekunder, släpp och repetera tio gånger.

9. Spänn rumpan på busshållplatsen. Pressa sittbenen hårt mot varandra och håll i tio sekunder. Om du upprepar detta fem gånger om dagen kommer du att märka en skillnad i sätesmuskulaturen inom två veckor.

10. Tvätta bilen en gång i veckan och du bränner cirka 300 kilokalorier per gång.

11. Torka dig riktigt noga efter varje dusch och du förbränner 50 kilokalorier. En torrborstning av kroppen före duschen förbänner ytterligare 50.

12. Hoppa hopprep i tio minuter och bränn 250 kilokalorier.

13. Ha kul! Investera i ett par rollerblades. Svettig och effektiv träning.

Din guide till sexveckorskuren:

Publicerad: