”Jag måste träna styrka”

HÄLSA

Victoria Dyring har en medfödd snedvridning av ryggraden, så kallad skolios, så för henne är det nödvändigt att röra på sig.

Foto: måste vara stark! Efter skoliosskadan är Victoria Dyring noga med att rygg och mage hålls starka.

– Jag tränar styrketräning och konditionstränar, allt inomhus. Det är lika bra att sköta allt på ett ställe, då får man fart och motivation förknippat med platsen.

När Victoria Dyring var 10 år fick hon en ryggkorsett mot sin skolios. Hon fick ha den i sex år, och lärde sig redan då att styrketräna för att bibehålla musklerna.

– Jag måste vara noga med att träna styrkan i ryggen och magen, eftersom kroppen blir snedbelastad av skadan. Det är min motivationsfaktor och det är bra på sätt och vis. Jag skulle vara ganska risig på att ta mig i väg annars tror jag! Fast det märkliga med träning är att ju mer man håller på, desto roligare blir det.

Du är engagerad i så mycket, hur får du tiden att räcka till?

– Det får jag inte. Jag jobbar intensivt i perioder och däremellan är det lite lugnare, och det funkar bra för mig.

Jag: Victoria Dyring

Valet

I form-knep

Tre snabba

Kicki Blom