Enkel träning för magens alla muskler

HÄLSA

6 övningar som sätter magen på plats

Glöm hysteriska dieter och hård bantning.

Nyttig kost och träning är rätta vägen till plattare mage.

I Kropp & Hälsas magspecial får du ett exklusivt magträningsprogram med nya supermetoden Gymstick pilates.

Börja i dag – och få resultat direkt.

Foto: Ulla Gabrielsson.

I den nya träningsformen Gymstick pilates förenas den väl utvecklade metodiken bakom pilates med redskapet gymstick.

Metoden har tagits fram av pilatesexperten Michael King på Pilates Institute i London och den svenska instruktören Tina Hedrén har valt ut sex övningar till Kropp & Hälsas magspecial.

– I övningarna tränar du magens alla muskler på ett effektivt sätt. Vidare stärker du också – vilket är väl så viktigt – musklerna i ryggen samt bäckenbottenmuskulaturen. Dessutom ökar du din rörlighet.

– Intresset för metoden är enormt. Många är vana att träna de rena mattövningarna i pilates. Med gymstick kan man både få lite mer motstånd, men också lite stöd där man normalt inte har det. Det blir lättare att hitta, att KÄNNA, sina muskler, säger Tina Hedrén.

1. Stående sidböjning

2. Sittande rotation

3. Upprullning

4. Världen runt

5. Bensträck

6. Sidolyft

Vill du veta mer?

Läs mer:

Fler artiklar:

Petra Thorén

ARTIKELN HANDLAR OM

Träning