Träna enkelt – få fastare kropp

Hemmaträna med smarta 15-minutersschemat. Martin Lidberg coachar dig!

HÄLSA

Stressar du på jobbet, hämtar ungarna på dagis i sista minuten och har svårt att hinna med träningen?

Kropp & Hälsas träningscoach Martin Lidberg har lösningen – träna enkelt med hans egna effektiva övningar.

Foto: Foto: HENRIC LINDSTEN
bra armhävning ”Så ska en triceps-armhävning se ut.” Martin Lidberg visar övningar som håller honom i form. Wilma Eriksson, 22, är personlig tränare på Sats i Stockholm.

– I dag lever vi väldigt stressigt och träningen behöver bli mer lättillgänglig. Själv reser jag mycket och kör de här övningarna på hotellrummet, säger han.

Martin Lidberg har vunnit segrar både på brottningsmattan och när han svängde sina lurviga i ”Let’s Dance”.

Hans hemmaträningsprogram kan hjälpa dig att komma igång eller fungera som komplement till promenaden eller konditionsträningen.

– Hemmaträning är lite underskattat, många tror att man behöver en massa utrustning. Men man kan göra mycket med sin egen kropp, säger Martin Lidberg.

Lätt att anpassa övningarna

Martins fem småsvettiga övningar funkar för otränade såväl som vältränade och är lätta att anpassa efter egen styrka och förmåga.

Armar, mage, ben, rumpa och fettförbränning. Flås och styrka.

Så här håller Martin Lidberg sig i form, det är bara att köra igång.

FAKTA

Martin Lidberg

Ålder: 36.

Bor: Stockholm.

Familj: Två barn och sambon Cissi Ehrling.

Aktuell: Som Kropp & hälsas hälsocoach. Leder Svenska Hälsokampen i Rättvik med start 6 april.

Chatta med Martin Lidberg 11.00

ARTIKELN HANDLAR OM