Gå ner en jeansstorlek

– utan att banta

1 av 4 | Foto: jupiter
HÄLSA

Du behöver varken flytta in på gymmet eller sätta dig själv på stenhård diet för att ge kroppen de former du vill ha.

Testa våra supertips och gå ner en hel jeansstorlek – snabbt och enkelt!

Se upp för myterna!

”Light – då kan jag äta mer!”

Light betyder inte att livsmedlet är nyttigare, det är tvärtom ofta fullt med extra socker. Dessutom äter du ofta mer av en lightprodukt än du hade gjort av den äkta varan.

"Jag struntade i frukosten så då kan jag äta mer nu"

Att strunta i frukost är det sämsta du kan göra, eftersom det sänker din ämnesomsättning. Nästa gång du äter gör kroppen allt för att lagra fettet den får i sig. Du blir även mer sugen på onyttigheter och snacks om du skippar frukosten.

"Det är bara en sallad så det är lugnt"

Ceasardressing, skivad parmesan, krutonger, ost och friterad kyckling kan förvandla din nyttiga lunch till en riktig viktfälla. Välj i så fall hellre det du vill ha från en salladsbuffé, satsa snarare på feta och mozzarella än vanlig ost och ta balsamvinäger i stället för dressing.

Hitta motivationen

Skaffa dig ett realistiskt mål

– Alla tjejer har ett par jeans i garderoben som de vill komma i och jag tycker att man ska se det som en bra motivation till att börja träna lite varje dag, säger Kim Kardashian till Metacafe.

Stjärnan, som nyligen lanserat träningsvideon ”Fit in your jeans by Friday” tränar numera aerobics minst tio minuter per dag så att hon alltid känner sig bekväm i sina jeans.

– Jag har celluliter, men det har de flesta tjejer – och vem bryr sig? Kvinnor behöver realistiska ideal och min träningsmetod är till för att tona våra bästa tillgångar, inte för att förlora dem, säger Kim Kardashian till Reuters.

Tackla fällorna på jobbet

En undersökning från Shape Magazine visar att mer än 70 procent av alla kvinnor tycker att deras jobb motverkar deras hälsomål. Här är några tips som underlättar:

Småät rätt

Om du tränar på lunchen, se till att äta något litet som en yoghurt eller en knäckemacka med keso och skinka en timme före träningspasset. På så sätt kommer du inte bli lika tokhungrig efteråt och riskera att hetsäta på lunchbuffén.

Undvik tresuget

Vid tretiden sätter suget efter socker och onyttigheter ofta in – men försök att motstå den dåliga vanan. En vanlig mediumstor chokladkaka innehåller ofta upp till 240 kalorier. Ta ett glas isvatten, ett äpple eller en snabb promenad i stället.

Ta med nyttosnacks

Ladda upp din skrivbordslåda med nyttiga snacks – en handfull nötter är ett utmärkt val. Har du svårt att äta bara en handfull, portionera ut snacksen i små påsar och ta med dig hemifrån.

Julia Klingener

ARTIKELN HANDLAR OM