Smal brud i sommar

En timmes träning om dagen kan räcka

HÄLSA

Sommarbröllopet närmar sig och brudklännings- paniken är ett faktum.

Lugn.

Du hinner få fastare former.

Kropp & Hälsa har sammanställt de bästa tipsen för blivande brudar.

Foto: SARA RINGSTRÖM
BLIVANDE BRUD En timmes träning om dagen, fyra dagar i veckan, kan ge dig fastare former till bröllopet.

Visst hinner du träna - trots att bröllopstårta, brudbukett och fotograf ska beställas. Om du satsar en timme om dagen, fyra gånger i veckan kan du få fastare former på några månader, hävdar Sue Fleming, som har skrivit boken "Buff Brides". Hon menar att det går att hitta tid för träning mitt i bröllopsstressen.

I sin bok har Sue Fleming utarbetat övningar för just de kroppsdelar som brukar synas i en bröllopsklänning: axlar, armar, midja och mage. Programmet tar en timme och kan göras hemma.

För snabbast resultat rekommenderar Sue Fleming att man styrketränar fyra gånger i veckan och bygger på med en rask promenad de dagar man inte tränar.

Välj rätt klänning efter din kroppsform

Okej, du kanske inte hinner tappa tio kilo till pingst eller midsommar, men det finns andra sätt att trolla bort övervikt. Ett sätt är att välja rätt klänning. Utgå ifrån din egen kroppstyp.

Endomorf
EKTOMORF
MESOMORF

Så blir du en slimmad brud

Här är den personliga tränaren Sue Flemings fem bästa tips för hur du får ut det mesta av din träning.

Vivvi Toikkanen

ARTIKELN HANDLAR OM