Säkert system

Av: Zendry Svärdkrona

Publicerad:
Uppdaterad:

Detta är en kulturartikel som är en del av Aftonbladets opinionsjournalistik.

KULTUR

Skrupelfria privata spelbolag ska hindras från att i framtiden skinna folk med hjälp av hänsynslöst tuff reklam.

Därför slår Svenska Spel till först, berättar Dagens Nyheter 12 juli. I ett slags föregripande angrepp lägger staten varje år 720 miljoner på att själv skinna folk med en marknadsföring som är så aggressiv att den skulle varit förbjuden i mer civiliserade länder (Storbritannien).

Vinst: 4,2 miljarder (2002).

Ett helsäkert system. Sex gånger pengarna.

Man kan inte förlora.

Inte med monopol och dubbla doser moral.

Publicerad:

Kultur

Prenumerera på Kulturens nyhetsbrev

Aftonbladets kulturchef Karin Petterson guidar till veckans viktigaste kulturhändelser och mest intressanta idédebatt.