Ilskna elskoterkunder ringer fel – skånskt företag drabbat

avAftonbladet

Foto: Bertrand Combaldieu / TT NYHETSBYRÅN/ NTB Scanpix
Missnöjda elskoterkunder hör inte sällan av sig till fel Lime. Det har skånska företagssystemleverantören Lime fått erfara. Man har inget alls med elskoteruthyraren Lime att göra men får trots det samtal med gnäll och skäll även från Frankrike och USA. Elskoterföretaget Lime har rötterna i Kalifornien.

Skånebaserade CRM-leverantören Lundalogiks namnbyte till Lime för två år sedan har börjat ge oväntat sura reaktioner. Arga användare av elskotrar förväxlar nämligen skåneföretaget med elskoteruthyraren Lime. Något som just nu ger 5–10 sura samtal per dag, rapporterar Computer Sweden.

– Generellt sett är det många som ringer som är upprörda och vill ha tillbaka sina pengar. Vi är noga med att svara på allt. Det är till exempel många fransmän som hör av sig och de vill gärna ta det på franska. Vi brukar svara i vår chatt att det tyvärr är fel Lime, säger skånska Limes supportchef Anna Johansson till Computer Sweden.

Förutom felringande arga privatpersoner finns även fastighetsbolag som vill klaga på skotrar som placerats olämpligt. Mest udda samtalet hittills kan vara det från en mycket arg man i Texas som lämnade ett långt meddelande på telefonsvararen –till fel Lime.

Källor

ARTIKELN HANDLAR OM

Malmö

Teknik

Lime

Lund