De guidar dig till din nya stil

avLinnéa Sjölund

Sofis mode blir Theyouway.com

Foto: Magnus Liam Karlsson
Anine Bing, Sofi Fahrman och Pernille Teisbaek är bloggare på Theyouway.com.

Redaktionella artiklar med möjlighet att shoppa produkten i direkt anslutning till texten blir en möjlighet när nya sajten Theyouway.com lanseras i morgon. 

– Alla modeintresserade kommer hitta något hos oss, oavsett ålder, stil eller ekonomi, säger Anna Strömberg, ansvarig för satsningen.

För ett år sedan blev det känt att Aftonbladet köpt varumärket Theyouway.com från stjärnfrisören Steve Terry. Sedan dess har ett intensivt arbete pågått med att vidareutveckla Sofismode.se för att kunna ta sajten ett steg längre. I dag är det äntligen dags!

Pinfärskt koncept

Sofismode.se har uppgraderats till modesatsningen Theyouway.com. I det här helt unika konceptet möts redaktionella artiklar med shopping – allt för att underlätta för dig som läsare.

– Vi märkte en ökad efterfrågan, framför allt från modeintresserade läsare, att kunna shoppa i direkt anslutning till redaktionellt material. Att inte bara läsa om vårens solglasögon och sedan själv googla fram dem, utan att också kunna handla, eller i alla fall titta närmare på produkterna, säger Anna Strömberg.

Får nytt namn

Tidningen Sofis mode kommer att finnas kvar men byter alltså namn på nätet. Tillsammans med Anine Bing och danska Pernille Teisbaek kommer Sofi Fahrman att blogga och synas på sajten.

Underlätta för läsare

– Jag kände att det behövdes två bloggare som kompletterade min, men som också inspirerade mig. Både Pernille och Anine är coola karriärkvinnor och jag tror att det gör bloggarna intressanta för läsarna, säger Sofi.

Att sajten är en unik produkt tror Sofi att läsarna snabbt kommer märka av. Möjligheten att köpa produkter i direkt anslutning till en artikel finns inte i Sverige i dag och det tror Sofi kommer att underlätta för läsarna.

– Sajten är skapad efter våra läsares behov och är helt unik i sitt slag. Att besöka Theyouway.com ska vara en härlig shoppingupplevelse som både lockar till köp men som också inspirerar dig.

ARTIKELN HANDLAR OM

Mode