Kustbevakningen rasar mot Tom Hardys reklamfilm

NÖJE

”Sänder ut ett felaktigt budskap”

I en ny reklam för bilmärket Hyundai hoppar skådespelaren Tom Hardy, 38 från en klippa, en trend som kallas tombstoning.

Det har fått den brittiska kustbevakningen att reagera.

Foto: Tom Hardy.

”Tombstoning” innebär ett hopp från en hög klippa rakt ner i vattnet. Aktiviteten klassas som mycket riskfylld och de senaste tio åren har 20 personer dött av hoppen i Storbritannien.

Livsfarlig hobby

Nu menar den brittiska kustbevakningen att skådespelaren Tom Hardys fans att hans hopp i reklamfilmen uppmuntrar andra att ägna sig åt den livsfarliga hobbyn, skriver The Mirror.

– Tom Hardy är en förebild och unga människor ser upp till honom. Det sänder verkligen ut ett felaktigt budskap, säger en talesperson för Berry Heads kustbevakning.

Reklamen spelades in i Berry Heads naturreservat i Brixham, Storbritannien där en man dog efter ett liknande hopp 2007.

ARTIKELN HANDLAR OM

Tom Hardy