”Vi står för sexigt & lyxigt”

NÖJE

Under ytan med: Agent Provocateur

1 av 4 | Foto: Roligt syndiga underklädesmärket Agent Provocateur har gjort sitt intåg i Sverige.

Nu har äntligen det magiskt sexiga underklädesmärket Agent Provocateur slagit upp portarna på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Innan premiärfesten fick jag en pratstund med grundaren Joseph Corré.

Vad står märket Agent Provocateur för?

– När vi startade märket ville vi ändra folks attityd gentemot sex och sexiga underkläder. Det vi står för är bäst kvalitet, lyxigt och sexigt.

Vem är den typiska kunden?

– Vi har mammor som tar med sig sina döttrar till våra butiker och båda hittar något som passar. I New York har vi en kund som är 87 år och älskar våra underkläder. Eftersom det mesta är ganska dyrt så handlar nog den typiska kunden våra underkläder till speciella tillfällen.

Vad ser du för underklädestrender just nu?

– Vi jobbar inte efter trender. Det jag gillar och tycker är snyggt designar vi. Däremot är det många som inspireras av oss.

Ni har ett samarbete med skodesignern Kurt Geiger, berätta om det?

– Snygga underkläder ska bäras upp med snygga skor. Underkläder utan skor är som när man var liten och fick batteridrivna leksaker utan batterier.

Varför har vi fått vänta så länge på den här butiken i Stockholm?

– Vi har velat öppna i Sverige länge men vi har helt enkelt inte hittat ett bra butiksläge. Nu tycker jag att vi ligger perfekt.

Ni gör parfymer, skor, böcker och skivor. Hur ser framtiden ut?

– Lovande. Jag vill öppna fler butiker. Gärna en riktigt stor flagship store i New York.

ARTIKELN HANDLAR OM

Mode