Cameron Diaz ny kreativ chef för Pour La Victoire

Publicerad:
Cameron Diaz Foto: AP/Scanpix
Cameron Diaz Foto: AP/Scanpix

Hollywoodstjärnan Cameron Diaz har, något oväntat, hoppat på kändis­designertrenden och blivit ny kreativ chef för sko- och accessoarmärket Pour La Victoire.

Men stjärnan betonar att hon är mer än ett affischnamn – hon kommer att vara involverad i allt från design till reklam och äger även en del av företaget.

För det här med kändisar som designar kläder är ett omdebatterat ämne. Nyligen gick stylisten Lysa Cooper, som bland annat jobbat med Rihanna och Beyoncé, till hård attack mot allt vad kändiskollektioner heter.

– De är bullshit. Sätt er i skolbänken först, säger hon till italienska Vogue.

Det enda undantaget, menar hon, är Olsen-tvillingarna. Men inte för att de själva har talang – utan för att de har anställt ett bra team och lärt sig att sno idéer från andra designers så som Rick Owens och Ann Demeulemeester. Ouch!

Anna Flytström

Publicerad:

ÄMNEN I ARTIKELN