Nu intar Perrelli Europa

avHelena Trus

”Det ska bli en hit i varenda jäkla land”

55 dagar kvar till semifinalen.

Schlagernaglarna är vässade och korsetterna nerpackade.

Nästa vecka lyfter superplanen för Charlotte Perrellis hårdlansering i Europa inför Belgrad.

Foto: Lina Boström Einarsson
Satsar på korsetter Det är ingen hemlighet att Charlotte älskar korsetter. Just nu pågår garderobsarbetet för fullt inför Charlottes Europalansering. Enligt hennes stylist Mattias Stafsing kommer hon att ha med ett 20-tal korsetter och korsettklänningar i alla färger man kan tänka sig. Om Charlotte ska ändra sin silvriga scenklädsel till Belgrad är ännu inte bestämt.

När Perrelli, 33, är som hetast är det locket på.

Segrarinnan gör inga intervjuer fram till skivsläppet av ”Hero” den 23 april, sägs det.

Inte i svensk press i alla fall.

Desto mer av korsettälskaren Charlotte får resten av Europas schlagerfans, tv-kanaler och dagstidningar.

Hon har redan prytt omslaget på de stora dagstidningarna i värdlandets huvudstad Belgrad.

I nästa vecka börjar en tuff pr-stöt på kontinenten. Ett tiotal länder är redan klara, såsom Tyskland, Ryssland, länder på Balkan, Holland och Österrike.

Miljonkampanj

För att genomslaget ska bli så maffigt som möjligt pumpar skivbolaget Universal in miljontals kronor i Perrellis pr-kampanj – som ska få hela kontinenten att nynna på ”Ohoh, out of the light, like a star, like a hero”.

– Vår strategi är att släppa singeln ”Hero” till radiokanaler i flera av de länder hon möter i kvalet. Vi gör allt för att hon ska gå till final, säger Anders Johansson på Universal.

Är sjuk för tillfället

Men först måste hon bli frisk. På grund av en förkylning fick Charlotte ställa in en spelning i Birsta i går.

– Nu är det bara att ladda batterierna och se till att det blir en hit i varenda jäkla land i Europa innan det är dags, har Charlotte tidigare sagt till Aftonbladet.

ARTIKELN HANDLAR OM