Glammigt, sexigt och superdyrt

NÖJE

Nu har stjärnornas favorit- underkläder nått Sverige

Madonna, Kate Moss och Kylie Minogue älskar dem.

Nu kommer de sexiga lyxunderkläderna till Sverige.

Priset för trosa och bh: Ett par tusen kronor.

Trenden med lyxiga varumärken håller i sig. De exklusiva modebutikerna gör rekordvinster, höstens hetaste skor från Christian Louboutin kostar runt 6000 kronor och stora Burberryväskor dinglar på var och varannan arm.

Öppnar butik i Sverige

Nu kommer nästa dyra trend till Sverige - att skämma bort sig själv eller flickvännen med lyxiga underkläder. Nästa år öppnar det exklusiva underklädesmärket Agent Provocateur sin första butik i Stockholm.

- Äntligen! Efterfrågan är stor, säger Aftonbladets modeexpert Sofi Fahrman.

- Det är kändisarnas stora favoritmärke. Det här är så bra det kan bli, säger Fahrman.

Plaggen beskrivs som sexiga, exklusiva och glammiga - och betydligt roligare än alla svenska basicmodeller.

- Det är ingen slump att tjejer köper upp sig på underkläder när de åker till USA. Jag tror absolut att det finns en marknad i Sverige. Vanliga dagar funkar basic, men till fest är det kul att lyxa, säger Sofi Fahrman.

Kostar flera tusen kronor

Men det är inte alla som kommer att ha råd - eller vilja betala priset. Ett set med trosor och bh kan kosta 3000 kronor.

Fredik Bergström, vd för Handelns utredningsinstitut tror att svenskarnas nya lyxkonsumtion beror på att vi tjänar mer pengar och ser mer av världen.

- Vi får ett efterfrågemönster som blir allt mer internationellt eftersom många är ute och reser, säger han till DI idag.

Ägs av Vivienne Westwood

Agent Provocateur drivs av Joseph Corré och hans fru Serena Rees.

Joseph Corré är son till den före detta Sex Pistols-managern Malcom McLaren och den kända modedesignern Vivienne Westwood.

Märket säljer även andra sexiga prylar som doftljus, parfymer och "läppbalsam" för bröstvårtor.

Läs mer:

Annsofie Näslund

ARTIKELN HANDLAR OM

Mode