Sex and the City - alla vill vara med

NÖJE

Designers kämpar
för att få med
sina namn i filmen

1 av 2 | Foto: Carrie i giftastagen i en brudklänning från Vivienne Westwood.

Carrie Bradshaw gifter sig i Vivienne Westwood, Samantha klär sig i Zac Posen med en Cavalliväska på armen. Charlotte och Miranda springer på shoppingrunda i Chanel och tjusiga Louboutinklackar.

Vi ser dem och vi ser kläderna.

I maj smäller det, Carrie och tjejerna kommer åter till alla Sex and the City-törstande kvinnor och män. Ingen har kunnat undgå att Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte är kvinnor i karriären, mitt i city, med en omättlig hunger för fashion. Redan nu namedroppas designers till höger och vänster, Carrie kommer bära Westwood, Samantha kör på Posen och så vidare.

Vad sover Carrie i?

De stora märkena och designerna har i flera månader lobbat för att få in just sina plagg och namn i filmen. Samtal har ringts, pengar har bytt ägare och publicister har bönat och bett om en plats i filmen, skriver engelska Daily Mail.

– Tro mig, om Patricia Field (ansvarig för garderoben på filmen och i serien. reds.anm.) ringer och vill ha något så hoppar man högt, det är som att vinna på lotto, säger en källa i modebranschen.

Men det finns också risker med all denna glamour,på grund av svindyra plagg och smycken som cirkulerar på inspelningsplatserna, har man varit tvungen att anställa en vaktstyrka endast för plaggens skull och försäkringspremierna ligger på mer än 20 miljoner dollar, rapporterar Daily Mail.

Men det kan inte bara vara Gucci och YSL. Även om alla fashionistas helst vill bära Marni eller Dior så finns det alltid en gråzon, vad sover Carrie i för t-shirt? Vad är det för schampo i duschen? Alla märken räknas, stora som små. Men i jakten på kommersiella pengar höll det en gång på att gå för långt.

Ingen Cosmo

– Vi var nära att skriva på ett kontrakt med Campari, vilket skulle betyda att Carrie skulle beställa det istället för en

Cosmopolitan i baren, men efter att ha tänkt ett varv till så gick det inte, Carrie skulle aldrig beställa det, säger filmen och seriens producent, Michael Patrick King.

Att designers och märken slåss om att få vara med i filmen är inte konstigt. När Sarah Jessica Parker blev fotograferad på inspelningsplatsen med ett par Dior-pumps såldes de slut inom några dagar. Det ryktas redan om en uppföljare till Sex and the City-filmen och designers världen över lär gnugga sina händer i njutning.

ARTIKELN HANDLAR OM

Mode