Joan Collins

Våldsam brand hemma hos Joan Collins - stjärnan till sjukhus

Visar upp förödelsen på Instagram

avBenjamin Andrée

En våldsam brand har förstört Joan Collins hem i centrala London.

Stjärnan och hennes make har vårdats på sjukhus för andningssvårigheter, skriver The Mirror.

Den legendariska ”Dynastin”-stjärnan Joan Collins, 85, har fått sin bostad i exklusiva Belgravia i centrala London förstörd i en våldsam brand, skriver The Mirror.

På Twitter berättar stjärnan att hon andats in giftig rök och fördes med ambulans till sjukhus för att få vård. Hon publicerade också en video som visar den brandskadade bostaden.

1 av 2 | Foto: AP / JONATHAN SHORT
Joan Collins

”Tack från botten av mitt hjärta till Londons brankår som släckte den våldsamma branden i vår våning i går”, skriver hon och hyllar samtidigt maken Percy Gibson, 54, som agerat snabbt och redan hade börjat släcka branden med en brandsläckare när brandkåren anlände.

”De var båda två i lägenheten. Joan kände röklukt och Percy undersökte saken. Då upptäckte de att gästrummet stod i lågor”, säger en representant för stjärnan till People. ”Percy hade två brandsläckare i lägenheten, så han försökte snabbt släcka elden medan Joan ringde brandkåren.”

Enligt Londons brandkår tog det över en timme att få kontroll över branden och tio brandmän arbetade intensivt med den.

Ingen människa uppges ha kommit till skada och orsakerna till branden utreds nu.

ARTIKELN HANDLAR OM

London