Rosa shopping!

NÖJE

Shoppa med samvetet och stöd kampen mot bröstcancern

Världen ska färgas rosa i kampen mot bröstcancern. Allt fler designers och stora företag ger sig in i kampen och skänker intäkterna från specialdesignade prylar och kläder till forskningen mot bröstcancer. Den 27 oktober innfaller Rosa lördagen, då handlare, shoppingcentrum och butiker dekorerar i rosa och har rosa erbjudanden. Det Rosa bandet, som är själva symbolen för bröstcancerkampen lanserades i USA 1991 och har sedan vuxit till en internationell symbol för hela kampanjen. I år designas Rosa bandet av Lars Wallin.

Foto: Foto: Kate Gabor

Viva la Cure, tröja med slogan från Juicy Couture, 100 % av intäkterna går till forskning, cirka 220 kronor. www.saks.com
Armband, Marc by Marc Jacobs, 50 % av intäkterna går till forskning, cirka 570 kronor, www.shopbop.com
Skidor, stavar och skidfodral, K2, cirka 4 500 kronor, www.bobwards.com
Läppstift, glans, rouge och nagellack, Estée Lauder, företaget skänker 500 000 dollar från försäljningen, från 100 kronor, www.esteelauder.com
Paraply, Bloomingdale, cirka 100 kronor, www.bloomingdales.com
Nagellack, OPI, 100 % av intäkterna går till forskningen, kommer säljas bland annat på Kicks.
Linne, Splendid, 25% av vinsten går till forskningen, cirka 270 kronor, www.shopbop.com
Makeup-kit, Dior Couture, cirka 650 kronor, www.dillards.com
Lotion, Clinique, cirka 230 kronor, 10% av för varje såld flaska skänks till forskning, säljs i utvalda butiker eller via internet.
Handväska, Hayden-Harett, 50% av intäkterna går till forskningen, cirka 1 600 kronor, www.haydenharnett.com
T-shirt och hatt, Ralph Lauren, R.L har gjort en hel kollektion som kallas Pink Pony, avkastningen går till att hjälpa drabbade, från 65 kronor och uppåt, www.ralphlauren.com

ARTIKELN HANDLAR OM

Mode