Diskas efter regelbrottet i ”Robinson”

Lagkamraten: Där blev man besviken

Reporter: Rosanna Berg

Publicerad:

Deltagaren Jonas Carlsson gör sig skyldig till regelbrott i kvällens avsnitt av ”Robinson”.

Därmed diskades han direkt från tävlingen.

– Det kändes inte bra för lagets skull, säger han.

I tisdagens avsnitt av ”Robinson” i TV4 gör sig Jonas Carlsson, 37, skyldig till regelbrott.

Under ett tävlingsmoment råkar han sätta sig själv och sitt lag i trubbel. Tävlingen som går ut på att få ner en säck från en hög höjd urartar när Jonas Carlsson plötsligt tar tag om Mattias Pettersson, 50, och brottar ner honom i sanden.

Programledaren Anders Öfvergård, 52, blåser i visselpipan.

– Jonas, du får bara ta i säcken, inte på kroppen. Du är diskad, säger han.

Regelbrottet: Brottar ner sin motståndare fast det bara är tillåtet att vidröra säcken, som hänger kvar i sitt rep.
Foto: TV4
Regelbrottet: Brottar ner sin motståndare fast det bara är tillåtet att vidröra säcken, som hänger kvar i sitt rep.

Därmed är tävlingen avgjord och Mattias Pettersson och lag syd tar hem segern.

– Det kändes inte bra för lagets skull, vi blev av med priset och vi fick sämre förutsättningar till nästa tävling, säger en snopen Jonas Carlsson.

Hans lagkamrat Angelica Sanchez, 44, är inte nöjd.

– Att det skulle gå så långt att han blev diskad, där blev man besviken, helt klart, säger hon i programmet.

Foto: TV4
Programledaren Anders Öfvergård avbryter kampen direkt och diskvalificerar Jonas Carlsson.

Lag syd vann ett gäng välbehövda toapappersrullar och förmånen att välja bort någon ur motståndarlaget i kommande tävling.

”Robinson” sänds måndag-torsdag klockan 19.30 i TV4, TV4 Play och C more.

Publicerad: