Blondinbella om succéföretaget

NÖJE

Gör rekordår med skönhetsmärket

1 av 2 | Foto: Isabella ”Blondinbella” Löwengrip.

En omsättning som ökar med 100 procent och nya investeringsplaner.

Isabella ”Blondinbella” Löwengrips företag når nya höjder med fokus på kvinnor och barnfamiljer, enligt Breakit.
– Vi har kul på jobbet och det märks i siffrorna, säger hon till Nöjesbladet.

Isabella ”Blondinbella” Löwengrip har drivit sin blogg i tio år. Under den tiden har hon hunnit starta flera företag, sålt flera av dem och startat nya. För fyra år sedan startade hon skönhetsmärket ”Löwengrip Care & Color (LCC)”. Ett tillägg i koncernen som visade sig vara riktigt lönsamt.

Enligt sajten Breakit ökar LCC sin omsättning med 100 procent i år. Nästa år är målsättningen att sälja för över 50 miljoner kronor.
– Det är helt fantastiskt. LCC är mitt enda bolag där jag är operativ i och idag har vi ett team på 20 personer. Vi har kul på jobbet och det märks i siffrorna. Sedan är vi såklart väldigt stolta över våra produkter. Vi säljer en deo var 4:e minut, säger hon till Nöjesbladet.

Nya planen

Anledningen till succén förklarar Isabella Löwengrip är att hon fortfarande lägger ner mycket tid på bloggen med drygt en miljon unika besökare i veckan och där har bra möjligheter till marknadsföring.
– Det är en viktig orsak till att vi idag är det snabbast växande skönhetsvarumärket, säger hon till Breakit.

Kvinnor och barnfamiljer är hennes främsta målgrupp, förklarar hon.

– Det finns ingen på den svenska marknaden som når den målgruppen bättre än jag, säger hon till Breakit.

Planen nu är att investera inom barnkläder och logistiktjänster inom E-handel.

ARTIKELN HANDLAR OM