Sofis mode ökar mest

NÖJE

266 000 läsare i senaste mätningen

Sofis mode är den modetidning som ökar mest just nu.

Ni är nu 266 000 som läser oss i pappersform och 300 000 som surfar in på sofismode.se varje vecka.

– Utan våra läsare vore vi ingenting, säger Annica Lundbäck, redaktör för Sofis mode.

Foto: Sofis mode den 5/10 2011.

Tre gånger om året mäts alla svenska tidningars räckvidd, det vill säga hur många läsare varje tidning har, i en undersökning som heter Orvesto Konsument. Siffrorna är både efterlängtade och fruktade – fler läsare betyder jubel och hurrarop, färre läsare leder till rynkade pannor och sammanbitna käkar.

Den här gången har Sofis mode all anledning att jubla. Tidningen ökar, både jämfört med senaste mätningen och i förhållande till motsvarande mätning förra året. Faktum är att Sofis mode är den titel som ökar mest bland de svenska modetidningarna.

– Det är fantastiskt roligt. Finare betyg kan vi inte få, säger Annica Lundbäck, redaktör för Sofis mode.

Totalt läser nu 266 000 personer Sofis mode, och ungefär 300 000 personer surfar in på sofismode.se varje vecka.

– Sedan den senaste mätningen har vi gjort om magasinet, knutit till oss fler bloggare, gett sajten en ansiktslyftning, börjat sälja tidningen på Gina Tricot och äntligen sett till så att våra mest trogna läsare kan prenumerera. Att antalet läsare nu ökar känns som ett kvitto på att vi har gjort något rätt, säger Annica Lundbäck.

– Utan våra läsare, som aldrig tvekar att höra av sig med synpunkter och tips på hur vi kan bli bättre, vore vi ingenting. Jag och hela redaktionen vill passa på att tacka både er och alla smarta, kloka människor som jobbar med oss – för det här gör vi tillsammans. Tack för förtroendet!

ARTIKELN HANDLAR OM

Mode