Måndag och öl

NÖJE

Cheap Monday och Norrlands Guld är sig själva, tillsammans.

1 av 3

Jeans och öl hör ihop tyckte Norrlands Guld och jeansmärket Cheap Monday, alltså har de gjort ett par tillsammans. I natt släpps det 1 000 unika par.

Ölföretaget Norrlands Guld är kända för sin marknadsföring och reklamkampanjer. Nästa drag från företagets sida är att lansera en unik kollektion jeans som är designade av Örjan Andersson, grundare och designer av märket Cheap Monday och klädkedjan Weekday.

Natten mellan onsdagen och torsdagen släpps 1 000 par jeans för försäljning i runt om i landet, förutom i Weekdays butiker så kommer de sälja på internet och i lokala butiker i mindre städer, och självklart även i Norrland.

Jeans och öl hör ihop

– Jeansen är ett okomplicerat plagg som alla kan känna sig bekväma i, vi tror att de flesta som gillar vår öl också har jeans som favoritplagg, säger Fredrik Sverkersten på Norrlands Guld.

Designern Örjan Andersson menar att mode och design tilltalar och är till för alla, från detaljer till funktion, något som han tänkt på i utformningen av jeansen som bland annat har en ölöppnare i ena hyslan.

– De ska vara bekväma och praktiska men också funka för festen, säger Örjan Andersson.

I natt släpps dom alltså, öljeansen, för dig som vill vara dig själv för en stund.

ARTIKELN HANDLAR OM

Mode