Isabella Löwengrips utspel – för att få synas i media

Löwengrip: ”Vi har just skjutit iväg miljöfrågan”

avAlex Hartelius

Ända sedan starten av sin entreprenörskarriär har Isabella Löwengrip vetat hur hon ska få medial uppmärksamhet.

Det säger hon under ett tal på Svensk-Amerikanska handelskammaren i New York.

– Du måste vara kontroversiell ibland – och jag är drottningen av att vara det, säger hon enligt Svenska dagbladet.

När Isabella Löwengrip, 28, slog igenom som Blondinbella, insåg hon snabbt att det fanns ett utbyte mellan hennes karaktär och en svensk media som ville uppmärksamma en ung entreprenörstjej.

I dag driver Isabella Löwengrip skönhetsvarumärket Löwengrip Beauty och har lämnat Blondinbella bakom sig, men planeringen av utspel för att få medial uppmärksamhet är fortfarande en viktig strategi. Det säger hon i ett tal på Svensk-Amerikanska handelskammaren i New York.

– Du måste vara kontroversiell ibland – och jag är drottningen av att vara det. Vi planerar allt och frågar oss; ”vilken reaktion vill vi ha denna vecka?”. Vi vet exakt hur vi ska använda journalisterna. Vi ger dem saker att skriva om och sedan måste de följa upp. Det är gratis PR, säger hon enligt Svenska Dagbladet.

Foto: JERKER IVARSSON
Isabella Löwengrip.

”Skjutit iväg miljöfrågan”

Tidigare har hon kommit med kontroversiella uttalanden i frågor om feminism och invandring. Nu har hon siktet inställt på miljöfrågan och säger att pr är som släggkastning, där man försöker träffa så många nya människor som möjligt och på så sätt få mer uppmärksamhet så hon kan berätta om sitt nya bolag.

– Det är exakt vad som händer här nu. Vi har just skjutit iväg miljöfrågan, och nu befinner vi oss här i New York och pratar om våra nya satsningar.

ARTIKELN HANDLAR OM