Britney och Aguilera möts i läsk-kriget

Christina Aguilera blir Coca-Colas nya ansikte

NÖJE

Under Oscarsgalan visade Pepsi sin nya reklamfilm med Britney Spears.

Vad gör då konkurrenten Coca-Cola? De skriver ett kontrakt med Britneys värsta rival Christina Aguilera.

Låt läsk-kriget börja.

Foto: ap
Krigar med läsk Britney leder löneligan med sina 950 miljoner kronor. Strax efter ligger Christina med 750.

När Coca-Cola ska matcha Pepsi får Christina Aguilera möta Britney Spears. Och miljonerna rullar när läsk-jättarna krigar.

750 miljoner kronor kostar det Coca-Cola att Christina ställer upp i deras reklam.

Vinn dyra priser

Kampanjen, värd över 4 miljarder kronor, ska finnas både i tv och på läskburkarna. Man ska kunna vinna konsertbiljetter och fem £1 000 000-priser, skriver den engelska tidningen the Sun.

Det är Coca-Colas svar på Pepsis senaste tilltag.

På Oscarsgalan premiärvisade Pepsi sin nya reklamfilm med Britney Spears. Hon sjunger en specilakomponerad truddelutt och dansar lite. För det får hon 950 miljoner kronor. Men hon säger att det inte är pengarna som lockar.

- Nej, framför allt är det för att jag har älskat Pepsi sedan jag var liten, säger Britney och tillägger:

- Människorna som de har jobbat med förut, som Madonna och Janet Jackson. Det är helt galet! Så att få vara del av en sån grej är verkligen coolt.

Fint sällskap

Britney och Christina kan nu sålla sig till skaran med stjärnglans som gjort läskreklam. Tidigare har bland andra Michael och Janet Jackson, Madonna, Spice Girls och Ricky Martin synts.

Men Britneys sponsoravtal är det hittills dyraste. När Michael Jackson var med fick han ”bara” drygt 300 miljoner kronor.

WEBB-TV MED BRITNEY

Marianne Malmquist

ARTIKELN HANDLAR OM