Nu är de Popstars på riktigt

Tjejerna i Excellence går direkt in som ettor på singellistan

NÖJE

Tjejerna i ”Popstars”-bandet Excellence gjorde det.

Bandet går direkt in som ettor på singellistan med debuten ”Need to know (Eenie Meenie Minie Moe)”.

- Det känns otroligt roligt, säger Susanna ”Suzie Q” Patoleta.

STJÄRNOR Excellences debutsingel säljer bäst i Sverige.

Efter ett par månader av stenhårt arbete i studion, på scen och i intervjuer och möten för fans kan Popstars-tjejerna konstatera att det var värt det.

- Det är värt allting! Som när man får komma ut på signeringarna och träffa alla fans, då glömmer man hur trött man är. Det är belöningen för hur mycket man jobbar.

Petar ner Roxette

Singeln rusar rakt in som etta på den svenska topplistan (hela listan presenteras i morgon) och petar självaste Roxette.

- Vi trodde nog inte att det skulle gå så fort som det gjorde, vi sålde ju guld på tre dagar. Och att nu gå in som etta direkt...det har gått väldigt, väldigt fort men det känns otroligt roligt, säger Susanna.

Hur ska ni fira det här?

- Jag vet inte, det har varit lite dåligt med partyn på sistone, i och med att vi har jobbat så mycket. Men i kväll ska vi ut och äta middag så då kanske det blir en liten champagneflaska...

Sverige är långt ifrån det första landet där konceptet ”dokusåpaband” funkat. I Storbritannien slog motsvarigheten Hear 'say:s debutsingel ”Pure And Simple” försäljningsrekord, och i USA gick Eden's Crush nyligen in i topp på den prestigefyllda Billboard-listan.

Se Excellences video:

Mattias Källman