...men Britney-reklam lockar fler tittare än Super Bowl

NÖJE

Under Super Bowl lockade reklampauserna mer tittare än själva matchen. Britney Spears är fortfarande het i hemlandet.

Britney.

Trots att Super Bowl är den största amerikanska idrottshändelsen så var det Britney som tog hem flest tittare. I reklamavbrotten.

Vissa videobandspelare tillåter tittarna att välja om de vill spela in reklaminslag eller inte. Enligt en undersökning som gjordes efter Super Bowl hade flera tittare valt att skippa en del av fotbollen till förmån för Britney, skriver Ananova.

Reklamen som stjärnan medverkar i visar en prydligt klädd Britney som sjunger i en traditionell amerikansk läskbar och avslutar med en Marilyn Monroe-vinkning.

”Austin Powers” är favoritfilmen

Britney Spears själv tittar helst på den senaste "Austin Powers", en film hon själv medverkar i.

- Jag var så exalterad. Jag har sett de två första filmerna och jag tycker att han (Mike Myers) är den roligaste mannen i världen, säger stjärnan.

Men samtidigt var det svårt att spela rollen för Spears kunde inte sluta fnittra.

- Det var svårt att spela karaktären som den här sexiga ragatan samtidigt som han (Myers) rullade på höfterna och fick mig att asgarva.

När filmen är inspelad och klar ska Britney tillsammans med Westlife och Destiny´s Child spela in ett specialprogram om Walt Disney. Tillsammans med Destiny´s Child ska Britney även närvara vid den femtioandra San Remo-festivalen. Andra stjärnor som medverkar är Kylie Minogue, Alicia Keys, Anastacia och Gabrielle.

Karin Schmidt